ATA Carnet

 

Az ATA igazolvány olyan nemzetközi vámokmány, amely egy éven keresztül lehetővé teszi az áruk vámmentes, ideiglenes kivitelét.

Mire jó az ATA igazolvány?
(A kérdésre választ kaphat a linkre kattintva.)

Gyakran ismételt kérdések

Az ATA igazolvány használata

 

AlertHasznos információk a gyakran előforduló problémák elkerülésére

ATA igazolványhoz szükséges nyomtatványt csak a kereskedelmi és iparkamaráknál lehet beszerezni!  ATA Carnet hitelesítésre a szegedi irodánknál van lehetőség.
A nyomtatvány kitöltéséhez segítséget találhatnak a kapcsolódó állományok között!
AlertAz igazolvány kiállításához a hitelesítési díj befizetésén túl, egy meghatározott óvadék letétbe helyezése és egy inkasszós felhatalmazás is szükséges! (Ezekről bővebb információt tartalmaznak kapcsolódó állományaink!)
 A hitelesítéshez hivatalos cégbélyegző és aláírásra jogosult személy aláírása szükséges!

 

A török vámhatóság kérése, hogy az ATA tulajdonosok vagy képviselőik digitálisan nyújtsák be az ATA igazolványok általános jegyzékét.
A Törökországban használandó ATA igazolványok esetében az általános jegyzéket Excelben, egy pendrivra le kell menteni és a török vámhatóságnak, kérésre, egy fájlban átadni. (2021.12.03.)

Milyen áruk szállíthatók az ATA igazolvánnyal?

Olyan áruk széles köre, amelyeket:

kiállításon, vásáron, bemutatón történő használatra,
- szakmai felszerelésként*,
- kereskedelmi mintaként,
- sportcélokra,
- oktatási, tudományos és kulturális céllal,
- személyes használati tárgyként stb.,

ideiglenesen szállítanak ki az Európai Unió vámterületéről, és változatlan állapotban, újra-behozatalra szánnak.
(*Szakmai felszerelés alatt kizárólag a vámegyezményekben szereplő árukat lehet figyelembe venni.)


Nem használható az ATA igazolvány postai forgalomban, fogyasztási cikkek szállításához, gazdasági tevékenység végzéséhez. Az ATA igazolvány használatát szabályozó vámegyezményekben (az ATA Egyezményben és az Isztambuli Egyezményben) részletesen olvashat a lehetséges alkalmazási körökről, a szállítható áruk köréről.

 

Bővebb információért forduljon hozzánk az alábbi elérhetőségeken:

Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara – Szeged
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. I. emelet
e-mail: hitelesites@csmkik.hu

ATA Carnet

Durovic Éva: +36- 62/554-250/140 mellék
Lack Erika: +36-62/549-399

Ügyfélfogadási idő: hétfő – péntek 9 – 12 óra között
Kérjük az ügyintézéshez előzetesen egyeztessen időpontot!
Bankszámlaszám: 10980006-00000010-56060004

Kapcsolódó linkek: