SZÁRMAZÁSI BIZONYÍTVÁNY, ATA CARNET HITELESÍTÉSE, ÁRUT KÍSÉRŐ EGYÉB KERESKEDELMI OKMÁNYOK LÁTTAMOZÁSA
RENDKÍVÜLI OKMÁNYHITELESÍTÉSI ELJÁRÁSREND A KORONAVÍRUS JÁRVÁNY MIATT
Tájékoztatjuk Önöket, hogy okmányhitelesítés esetében Szegeden személyes ügyintézés csak kiemelt esetekben - ÜGYELETI RENDSZERBEN - kizárólag az alábbi feltételek teljesítése esetén lehetséges:
- kizárólag előre megküldött és a kamara ügyintézője által írásban visszaigazolt dokumentumok alapján (e-mail: hitelesites@csmkik.hu ) és
- minden - a hitelesítéskor benyújtandó - származási bizonyítványhoz kapcsolódó dokumentum scannelt formában történő előzetes megküldésével
- előre egyeztetett időpontban (tel: 62/549-399, 62/554-252) KEDDEN, CSÜTÖRTÖKÖN és PÉNTEKEN 9-12 óra között (az összes kapcsolódó dokumentum szokásos módon történő aláírásával és benyújtásával).
Amennyiben jelen eljárásrendben változás következne be, honlapunkon és /vagy e-mailen értesítéssel leszünk Önök felé.
Segítő közreműködésüket köszönjük.
CSMKIK Okmányhitelesítési kollégái
A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara okmányhitelesítő tevékenysége
A gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény (kamarai törvény) 10.§ (1) bekezdés a) pontja értelmében a gazdasági kamarák „árukra vonatkozó származási igazolásokat, bizonyítványokat és a kereskedelmi forgalomban szükséges más okmányokat állítanak ki, illetve hitelesítenek”.
Az okmányhitelesítési tevékenységet a kamarák az 1966. évi 5. tvr. és 1/1979 (I.10.) KkM rendelet, a Vámkódex és a 2003. évi CXXVI. tv., a 15/2004 (IV.5.) PM rendelet, valamint az érvényben levő okmányhitelesítési szabályzatban foglaltak szerint végzik.
A tevékenység hatálya alá tartozó főbb tevékenységi körök:
– Nyomtatványértékesítés (származási bizonyítvány – Certificate of Origin, ATA Carnet)
- Származási bizonyítvány (Certificate of Origin) hitelesítés
– ATA Carnet hitelesítés
– Árut kísérő egyéb kereskedelmi okmányok láttamozása (kereskedelmi számlák, növényegészségügyi, állategészségügyi, radioaktivitási bizonyítványok, fuvarlevelek, minőségtanúsítványok stb.)
(A kiemelt, zöld sorokra kattintva további információkat talál.)
Okmányhitelesítési tevékenység jelenleg két helyen, Szegeden és Hódmezővásárhelyen (a CSMKIK Hódmezővásárhelyi Városi Szervezeténél) folyik. ATA Carnet hitelesítése csak Szegeden lehetséges.
Az ügyintézéshez hivatalos cégbélyegző, adószám és aláírásra jogosult személy aláírása szükséges!
Az okmányhitelesítés díjtételeit a csatolt állományok ‘Okmányhitelesítési díjtételek – 2013. január 1-től’ nevű dokumentum tartalmazza.
A KIALAKULT JÁRVÁNYHELYZETRE FÓKUSZÁLÓ, KÜLGAZDASÁGOT ÉRINTŐ AKTUÁLIS HÍREINKET IDE KATTINTVA ÉRHETI EL
ÜGYFÉLFOGADÁS, ELÉRHETŐSÉGEK:
Szegedi iroda:
CSMKIK Székház – Szeged
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. I. emelet
e-mail: hitelesites@csmkik.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: |
9-től 12 óráig |
Kedd: |
9-től 12 óráig |
Szerda: |
9-től 12 óráig |
Csütörtök: |
9-től 12 óráig |
Péntek: |
9-től 12 óráig |
Származási bizonyítvány és egyéb árut kísérő kereskedelmi okmányok láttamozása
Lack Erika
tel: 62/549-399
Tóthné Horváth Mónika
tel: 62/554-252
ATA Carnet hitelesítés
Durovic Éva
tel: 62/554-250/140 mellék
A gyors és szakszerű ügyintézés érdekében kérjük előzetesen egyeztessen időpontot ügyintézőinkkel a fent megadott telefonszámokon.
Kérjük, hogy az ügyfélszolgálati idő figyelembevételével érkezzen meg, legkésőbb 11:30-ra.
Hódmezővásárhelyi iroda:
A CSMKIK Hódmezővásárhelyi Városi Szervezete
6800 Hódmezővásárhely, Lánc u. 7.
e-mail: hmvhely@csmkik.hu
Tóth Szabina
tel.: 62/653-742
Hétfő: |
9-től 12 óráig |
Kedd: |
9-től 12 óráig |
Szerda: |
9-től 12 óráig |
Csütörtök: |
9-től 12 óráig |
Péntek: |
9-től 12 óráig |
Makói iroda:
A CSMKIK Makói Képviseleti Irodája
6900 Makó, Deák Ferenc u. 29. fsz. 7.
e-mail: mako@csmkik.hu
Ankes Adrienn
tel.: +36-30/534-0821
Hétfő: |
10-től 12 óráig, 12-től 16 óráig |
Kedd: |
13-től 16 óráig |
Szerda: |
10-től 12 óráig, 12-től 16 óráig |
Csütörtök: |
13-től 16 óráig |
Péntek: |
10-től 12 óráig |